Koniec ryżu Uncle Ben’s! Polityczna poprawność wymusiła zmianę nazwy słynnej marki

Nie ma już istniejącej na rynku od ponad 40 lat marki Uncle Ben’s, której symbolem był siwy ciemnoskóry, uśmiechnięty mężczyzna. Na fali walki ze stereotypami, koncern Mars Incorporated, właściciel marki, zmienił nie tylko wygląd opakowań, z którego zniknęło wspomniane logo, ale także jej nazwę.

Teraz brzmi ona Ben’s Oiginal. Przy tej okazji przypomniano, że nazwa Uncel Ben’s powstała w reakcji na dokonania rolnika z Teksasu, który produkował najlepszy w USA ryż a twarz “wujkowi” dał Frank Brown, szef jednej z sali eleganckiej restauracji w Chicago.

Firmie zarzucono, że używa określenia “wujek”, którym zwracano się do afroamerykanów. Było ono alternatywą zwrotu “pan”, zarezerwowanego dla białych. Koncern Mars już zapewnił, że ma już przygotowaną, „bardziej sprawiedliwą ikonografię”.

Zapowiedziano, że nowe opakowania pojawią się w sklepach z początkiem 2021 r. Koncern Mars chce też zaangażować się we współpracę z National Urban League w USA.

Przekaże 2 mln. dolarów na stypendia dla przyszłych, czarnoskórych szefów kuchni. Kolejne pieniądze – 2,5 mln dolarów – zainwestuje w Greenville, w stanie Missisipi, gdzie produkowany jest ryż.

Źródło: TVP.Info

Czym żyje Polska i Świat dowiesz się z najnowszej

Oglądaj BiznesInfo.tv

Inspirujące historie poznasz w i