Rozciąganie z głową

0
487

Która z nas nie marzy o pięknie wykonanym szpagacie czy sznurku? Droga do wykonania szpagatu niestety nie prowadzi na skróty. Aby wykonać wymarzone figury, musimy rozciągać się systematycznie, wykonywać odpowiednie ćwiczenia rozciągające. Po jakimś czasie systematycznej pracy na pewno uda nam się wykonać to, o czym marzymy. Rozciąganie z głową to podstawa.

Rozciąganie po każdym treningu to konieczność. Trzeba powyciągać spięte wzmacnianiem mięśnie, wówczas nie tylko zyskujemy na ich wysmukleniu, ale też poprawiamy ich dalszą wydolność.  Rozciąganie do szpagatu zawiera  specjalnie przygotowane zestawy ćwiczeń, które powinniśmy wykonywać systematycznie. Warto dwa-trzy raz w tygodniu zrobić sobie dłuższą, np. godzinną sesję stretchingu. Zawsze rozciągamy się do granicy bólu, nie przesadzamy z pogłębianiem pozycji. Łatwo jest bowiem  o kontuzję, która unieruchomi nas na kilka tygodniu czy nawet miesięcy. Przy tego rodzaju ćwiczeniach obowiązuje zasada: mniej, a częściej. Czyli nie ciśniemy mocno, a robimy trening częściej. W każdej pozycji pozostajemy kilkadziesiąt sekund i  z oddechem pogłębiamy pozycję. Wdech ‒ i z wydechem pogłębiamy. Staramy się mieć ciało rozluźnione, podatne na pogłębianie pozycji. Przed sesją stretchingową robimy lekką rozgrzewkę. Pamiętajmy, rozciąganie z głową ma znaczenie.

Zobacz także: https://cai24.pl/sport/1343/top-5-najlepszych-kanalow-treningowych-na-youtube/