Pół miliona kary dla firmy muzycznej! Ustalała minimalne ceny ze sklepami internetowymi

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył karę 500 tys. zł. na spółkę Yamaha Music Europe. – producenta sprzętu muzycznego, który sprzedawany jest pod markami: Yamaha, Line 6 oraz Steinberg. Spółka działa również na polskim rynku.

Decyzje prezesa opublikowano na stronie internetowej UOKiK. “Zgodnie z prawem, przedsiębiorcy sprzedający produkty spółki Yamaha Music Europe, powinni mieć dowolność w kształtowaniu cen, po których chcą oferować je konsumentom. Zmowa doprowadziła do sytuacji, w której konsumenci przez 13 lat przepłacali za sprzęt muzyczny w intrenecie” – pisze prezes Tomasz Chróstny.

Dodał też, że Yamaha monitorowała stosowanie narzuconych cen. W przypadku, kiedy sklep próbował je obniżyć, spółka natychmiast go karała, m.in. cofnięciem przyznanych wcześniej przywilejów.

Ponieważ Yamaha Music Europe współpracowała z UOKiK, m.in. przedstawiając ważne dowody na istnienie zmowy, urząd zastosował obniżkę kary o 50 proc. Kolejna obniżkę – 10 proc – uzyskała spółka za dobrowolne poddanie się karze. Ostatecznie, nałożona na Yamaha Music Europe kara wynosi: 511 806,92 zł.

Działania spółki zalazły się też w polu zainteresowania urzędów antymonopolowych innych krajów. Więcej informacji, m.in. dla osób poszkodowanych praktykami spółki można znaleźć na stronie internetowej UOKiK.

Źródło: uokik.gov.pl

Czym żyje Polska i Świat dowiesz się z najnowszej

Oglądaj BiznesInfo.tv

Inspirujące historie poznasz w i