Drożyzna zaczyna zmieniać zwyczaje Polaków. 60 proc. planuje mniej wydawać na produkty spożywcze

Już 60 proc. Polaków planuje mniej wydawać na produkty spożywcze, a ok 70 proc. na kosmetyki, czy chemię gospodarczą.

Wysoka inflacja i wojna wpływają na zwyczaje zakupowe Polaków. Z badania NielsenIQ Shopper Trends 2022 wynika, że 34 proc. martwi się o rosnące ceny produktów spożywczych, 22 proc. o rosnące koszty mediów.

Wpływa to na zmniejszoną skłonność do wydawania pieniędzy. Tylko 26 proc. Polaków deklaruje, że jest to dobry czas na wydawanie pieniędzy.

Aż 60 proc. planuje oszczędzać na kategoriach spożywczych. Jeszcze więcej, bo ok. 70 proc. na kategoriach kosmetycznych i chemii gospodarczej.

To odsetki najwyższe od lat, znacznie wyższe niż w momencie wybuchu pandemii i w czasie jej trwania. 33 proc. deklaruje, że jest w stanie zmienić sklep pod wpływem promocji.

Źródło: Rzeczpospolita

Czym żyje Polska i Świat dowiesz się z najnowszej

Oglądaj BiznesInfo.tv

Inspirujące historie poznasz w i