36,6 proc. Polaków jednorazowo płaci od 50 do 100 zł za produkty spożywcze na grilla

Wyniki sondażu przeprowadzonego przez UCE Research i Grupę Blix pokazują, że 36,6 proc. Polaków jednorazowo przeznacza na grillowe produkty spożywcze od 50 do 100 zł. Kolejne 30,8 proc. ankietowanych – od 100 do 150 zł.

Kupno produktów o wartości od 150 do 200 zł deklaruje 14,5 proc., kolejne 7,8 proc. respondentów wydaje mniej niż 50 zł. Łącznie 8,6 proc. respondentów przyznało się do wydatków grillowych na poziomie powyżej 200 zł, a 1,7 proc. ankietowanych nie potrafiło określić sumy przeznaczanej na ten cel.

Najchętniej kupowanym przez Polaków produktem na grilla jest mięso, 83,6 proc. Polaków wskazało m.in. na karkówkę lub pierś z kurczaka. 82,5 proc. wybrało kiełbasę. Dla 73,6 proc. obowiązkowym dodatkiem do grilla jest także ketchup, a chleb dla 65,5 proc. respondentów. Na piwo wskazało 62,1 proc., a musztardę 54,5 proc. pytanych. Na produkty wegetariańskie i wegańskie wskazało 6,8 proc. Polaków.

W tym roku 89 proc. konsumentów zaopatrujących się w produkty na grilla szuka ich na promocjach. Tylko 3,4 proc. respondentów nie poszukuje obniżek, a dla 7,5 proc. pytanych ta kwestia nie ma żadnego znaczenia. Ponad 70 proc. Polaków każdorazowo przed wybraniem się po produkty na grilla przygotowuje listę zakupów, 28,8 proc. się za to nie zabiera, a 1,1 proc. nie pamięta, czy to robi. Jak wskazał Marcin Lenkiewicz z Grupy Blix, od początku roku popularność korzystania z list zakupów zwiększyła się o 20 proc.

Badanie zostało przeprowadzone w pierwszym tygodniu czerwca br. metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) przez UCE Research i Grupę BLIX na próbie 1269 dorosłych Polaków odpowiedzialnych w swoich domach za codzienne zakupy.

Źródło: Wirtualne Media

Czym żyje Polska i Świat dowiesz się z najnowszej

Oglądaj BiznesInfo.tv

Inspirujące historie poznasz w i