Tydzień Mody Metaverse. Rośnie potencjał rozszerzonej rzeczywistości

W marcu tego roku Decentraland zorganizował pierwszy w historii Tydzień Mody Metaverse, czyli wydarzenie związane z modą cyfrową. Popularność wirtualnej rzeczywistości rośnie.

Metaverse Fashion Week odniósł według konsultantów biznesowych ogromny sukces. Zawdzięczał to nowej technologii przekształcającej obrazy produktów 2D w doświadczenia 3D. Zdaniem eksperta w dziedzinie technologii mody główne ryzyko polegało na tym, że projektowanie 3D w Decentraland jest dość ograniczone. Mimo wszystko organizator wyjawił, że platforma metaverse odnotowała 108 tysięcy wejść podczas wydarzenia.

Wyniki sprzedażowe Metaverse Fashion Week są nieznane. Bank Morgan Stanley szacuje natomiast, że tylko w przypadku dóbr luksusowych metaverse i NFT mogą stanowić 10% rynku do 2030 roku. Oznacza to możliwość uzyskania przychodów w wysokości 50 miliardów euro i 25% wzrost puli zysków branży.

Podczas Londyńskiego Tygodnia Mody w 2022 roku serbska projektantka mody Roksanda stworzyła autorskie NFT we współpracy z Institute of Digital Fashion podczas Londyńskiego Tygodnia Mody. Wówczas wyszukiwania marki wzrosły o 76% na Lyst. Gdy Diesel ogłosił na Tygodniu Mody w Mediolanie, że oprócz ubrań fizycznych wypuści również NFT, suma wyszukiwań w Google dla marki wzrosła o 41%. Zainteresowanie marką Balenciaga w Lyst, podczas gdy pojawiła się w Fortnite w październiku 2021, wzrosło ponad dwukrotnie.

Źródło: Press.pl

Czym żyje Polska i Świat dowiesz się z najnowszej

Oglądaj BiznesInfo.tv

Inspirujące historie poznasz w i