Google Polska: Najczęściej wyszukiwane hasła wiążą się z wyjazdami wakacyjnymi

Zdaniem Jacka Bisińskiego z Google Polska, najczęściej Polacy wyszukują w Internecie noclegów na wakacje za granicą i tanich podróży lotniczych.

W maju 2022 r. fraza “noclegi na wakacje” była o 40 proc. częściej wpisywana do wyszukiwarek niż rok temu. Podobnie jak hasło “loty”, które odnotowało 20 proc. wzrost. Jacek Bisiński, Travel Consultant w Google Polska skomentował, że o 45 procent wzrosła liczba wyszukiwań lotów, porównując maj 2022 do maja 2019. Suma wyszukiwań związanych z lotami w maju 2022 już przekroczyła rekordowy poziom z lipca 2019.

Google przeanalizował też hasła związane z wyszukiwaniem atrakcji turystycznych w różnych regionach Polski. Najczęściej wpisywanym hasłem były Energylandia, Zakopane, Park wodny Suntago, Szklarska Poręba, Kazimierz Dolny, Karpacz, Zoo we Wrocławiu, Kołobrzeg, Szczyrk i Bieszczady.

Jak skomentował Jacek Bisiński, frazy związane z kamperami i przyczepami kempingowymi w maju odnotowały spadek w porównaniu do 2021 i 2020 roku, odpowiednio o 11 procent oraz o 13 procent w skali rok do roku. Dodał, że nadal wyszukiwania tych fraz są na poziomie wyższym o 61 proc. niż w maju 2019 roku.

Wśród kierunków zagranicznych w czołówce wyszukiwanych haseł znalazły się Włochy, Grecja, Hiszpania, Turcja i Chorwacja. Konsultant z Google stwierdził, że kraje takie jak Egipt, Malediwy czy Dominikana – które w czasie pandemii zyskały na popularności ze względu na brak obowiązujących obostrzeń dotyczących wjazdu – powróciły na miejsca sprzed pandemii, czyli kolejno na 13, 34 i 41 miejsce.

W maju 55 proc. wyszukiwań związanych z podróżami w Polsce dotyczyło lokalizacji w kraju. Kierunki zagraniczne stanowiły 45 proc. Jak ocenił Bisiński, liczby te praktycznie pokrywają się z danymi z 2019 roku, kiedy podróże krajowe stanowiły 56 procent wyszukiwań, a zagraniczne 44 procent. W 2020 i 2021 roku lokalizacje w Polsce dominowały nad zagranicznymi i stanowiły ponad 60 proc. wszystkich wyszukiwań lokalizacji wakacyjnych.

W opinii Jacka Bisińskiego wyszukiwania w Google wskazują, że zachowania podróżnicze Polek i Polaków w kontekście turystyki lokalnej w porównaniu do zagranicznej wróciły do poziomu sprzed pandemii. Co więcej, popularność hasła “tanie loty” wzrosła w maju 2022 o 138 procent w zestawieniu rok do roku.

Źródło: Wirtualne Media

Czym żyje Polska i Świat dowiesz się z najnowszej

Oglądaj BiznesInfo.tv

Inspirujące historie poznasz w i