Poważny problemy Biedronki! UOKiK zarzuca sieci wprowadzanie klientów w błąd

UOKiK zarzuca jednej z największych sieci handlowych działających w Polsce, wprowadzanie klientów w błąd. Chodzi o oznaczenie kraju pochodzenia owoców i warzyw.

UOKiK wydało w sprawie specjalny komunikat, po tym, jak kontrolę w sklepie przeprowadziła Inspekcja Handlowa.

– Każdy konsument ma prawo do pełnej, jasnej i prawdziwej informacji o ofercie sklepu. W przypadku warzyw i owoców obejmuje ona m.in. wskazanie kraju, w którym zostały one wyhodowane. Dopiero mając rzetelne dane, klient może podjąć świadomą decyzję o zakupie – napisano w komunikacie UOKiK.

Głos w sprawie zabrał prezes UOKiK Tomasz Chróstny, który zaznacza, że z kontroli Inspekcji Handlowej wynika, że najwięcej nieprawidłowości występowało wśród owoców i warzyw. Okazało się, że część zagranicznych towarów było na półkach oznaczanych jako polskiej. Chodzi np. o ziemniaki, jabłka, cebulę, kapustę, czy marchew.

Jeśli zarzuty stawiane przez UOKiK wobec sieci Biedronka potwierdzą się, przewidywaną karą w takich sytuacjach może być grzywna w postaci aż 10 proc. rocznych obrotów przedsiębiorstwa.

W przypadku właściciela Biedronki, kwota ta wyniosłaby nawet kilka miliardów złotych.

Źródło: Biznes Wprost / UOKiK

Czym żyje Polska i Świat dowiesz się z najnowszej

Oglądaj BiznesInfo.tv

Inspirujące historie poznasz w i